NISSAN NAVARA ENGUARD CONCEPT: ÜLIM PÄÄSTETÖÖDEKS MÕELDUD MAASTIKUPIKAP KOOS ELEKTRIAUTO (EV) KAASASKANTAVATE AKUPAKETTIDEGA

  • Navara põhjal loodud päästesõiduki kontseptsioon on varustatud elektriauto (EV) kaasaskantavate akupakettide prototüübiga.
  • Sõiduk demonstreerib Nissani nutikate transpordilahenduste visiooni osana Nissani EV akude uut võimalikku kasutusvaldkonda.
  • Ideeauto näitab, kuidas auhindadega pärjatud Nissan Navara sobib kasutamiseks ka kõige keerukamates oludes.

Nissan Navara EnGuard Concept on vastupidav ja nutikas maastikupikap, mis on mõeldud kasutamiseks päästeplatvormina maailma kõige karmimates ja ekstreemsemates keskkondades. Sõidukit esitleti 2016. aasta Hannoveri autonäitusel.

Navara EnGuard Concept põhineb Nissan Navara versioonil Double Cab, mis on praegu rahvusvahelise pikapite auhinna omanik, ning see on varustatud mitme eritellimusel valmistatud disainielemendi ja sõiduomaduste täiustusega. Viimaste hulka kuulub täiustatud droon, mis annab olulist teavet võimalike ohtude kohta, mis võivad päästemeeskondadel ilmneda.

Selle esitlemisega kaasneb ka kaasaskantava akupaketi maailma esmaesitlus, mille on loonud ja välja töötanud Nissan. Akupaketis on kasutatud Nissani järeleproovitud ja katsetatud EV akude tehnoloogiat, mis on juba saadaval 100% elektriautodes Nissan LEAF ja e-NV200. Nissani elektriautosid on üle maailma müüdud rohkem kui 250 000 üksust, mis asetab ettevõtte selle kiiresti areneva sektori esiplaanile ja ideaalsele kohale, et kasutada oma asjatundlikkust edaspidi uute sõidukisektorite ja tarbijavõimaluste avastamiseks.

Sõiduki kasti ühendatult on akupaketid pidevalt laadimisrežiimis, kasutades sõiduki 2,3-liitrise 190 hj kaksikturboga diiselmootori tekitatud võimsust, et hoida end hädaolukorras kasutamiseks valmis. Kumbki pakett on 2 kW seade ja koosneb seitsmest Nissani EV akumoodulist, mis asuvad ilmastikukindlas masintöödeldud alumiiniumkorpuses.

Igasse akupaketti on integreeritud kaks sisend(laadimis)pesa ja viis väljundpesa. Lisaks on akupakettide otstes süvendid, mis võimaldavad neid hõlpsalt kanda. Päästeoperatsioonil saab neid kasutada lõikamis- või tõstmisvarustuse käitamiseks ja need on tõhus alternatiiv bensiinigeneraatorile.

Kuna kaasaskantavad akupaketid ei tekita heitkogust ja need ei sisalda tuleohtlikku kütust, saab neid kasutada ka suletud ruumides, nagu hooned või koopad. Kasti kummalgi küljel on lisapistikupesad.

Nissani nutikate transpordilahenduste visiooni osana töötab Nissan selle kallal, et leida viise, kuidas rakendada oma EV akutehnoloogiat ühiskonnas veelgi suuremal määral. Need akupakettide prototüübid on reaalselt toimiv näide sellest, kuidas neid saab kasutada uutes sektorites, et pakkuda puhtamaid ja jätkusuutlikumaid energialahendusi.

Kasti ülejäänud ruumi hõivavad kaks väljatõmmatavat klaaskiust alust. Madal ülemine alus sisaldab kergeid esemeid, nagu kahesuunalised raadiotelefonid, köied ja kirves. Alumine alus on sügavam ja kitsam ning seda kasutatakse suuremate esemete hoiustamiseks, nagu hapnikuballoon ja elustamiskomplekt, päästevestid ja ujumisabivahendid.

Auto juurde kuulub ka päästerolli jaoks ülioluline droon DJI Phantom 4, mille töökõrgus on 6000 meetrit. Vaid 1380 grammi kaaluv droon suudab lennata kiirustel kuni 20 m/s ligikaudu 30 minutit ja edastada tehtud pilte sõidukisse. Viimaseid saab vaadata kasti külje sisse peidetud hüpik-HD-ekraanilt.

Navara EnGuard Concepti on standardse Nissan Navaraga võrreldes tõstetud 50 mm kõrgemale, mis suurendab kliirensit ja võimaldab sõidukiga sõita veelgi karmimal maastikul. Rattakoobastele on paigaldatud kohandatud ületiivad, mille vahel on uued vormitud küljetorud.

Sõitjateruumi katusejoon on saanud täielikult uue kujunduse ja on 136 mm kõrgem kui standardsel Navaral. Sellele on paigaldatud võimas 360-kraadine leedvalgustusseadmestik ja igasse nurka on paigaldatud sinised hädaolukorra tuled, mis on nähtavad igalt poolt. Sinised tuled on paigaldatud ka kõigi nelja ületiiva peale ning uue kujundusega eesmistesse udutuledesse ja tagatulede paneeli.

Värvivalik mõeldi sõiduki arendustöö ajal hoolikalt läbi, arvesse võeti selle rolli päästesõidukina. Näiteks avaldas Nissani uuring, et fluorestseeriv roheline on päevavalguses kõige paremini nähtav värvus ning värvipimedad inimesed tunnevad selle kõige lihtsamalt ära. Kui see värvus on kantud ratastele ja küljetorudele, näevad lähenevad sõidukid neid oma esitulede valguses kiiresti.

Navara EnGuard Concepti varustustase põhineb tippklassi varustustasemel Tekna, mis tähendab, et sõiduki standardvarustusse kuulub mitu funktsiooni, mis võivad päästeolukorras kasulikud olla. Nende hulka kuulub satelliitnavigeerimissüsteem NissanConnect, mis võimaldab leida kõige kiiremaid marsruute, ning kahetsooniline kliimaseade ja soojendusega istmed, et muuta sõitjate olemine mugavamaks.

Kõige kasulikum funktsioon on Nissani teedrajav täisvaatemonitor, mis kasutab 360-kraadist kaamerasüsteemi, et kuvada armatuurlaua ekraanil sõidukist ja selle ümbrusest selge linnulennuline ülevaade. See on päästetöötajate jaoks ideaalne tööriist, mis võimaldab navigeerida keerulistel maastikel ilma viivitusteta, mis võivad tekkida autost välja astumisel.

Sõidukit on täiustatud ka mehaanilisest küljest. Nagu kõik Navarad, on see ehitatud vastupidava redelraami peale, kuid sellel on uus täielikult reguleeritav vedrustus, mis suurendab sooritusvõimet maastikul veelgi.

Nissani kergete kaubaautode asepresident Philippe Guerin-Boutaud ütles: „Nissan Navara on vastupidav ja nutikas pikap, millega meie kliendid saavad sõita igasugustel teedel ja kasutada kõikvõimalikel otstarvetel. Nissan Navara EnGuard Concept on selle põhimõtte laiendus, mis demonstreerib, kuidas meie auhindadega pärjatud pikap sobib ideaalselt sõitmiseks ja elude päästmiseks ka kõige karmimatel maastikel.”

Ta jätkas: „Navara EnGuard Concept avab Nissani nutikate transpordilahenduste visioonis uue peatüki ja demonstreerib meie pühendumust saavutada nullheitkogusega sõidukid ja õnnetusteta maanteed. Meie EV kaasaskantava akupaketi prototüüp näitab, kuidas Nissan integreerib maailmakuulsa EV akutehnoloogia ja asjatundlikkuse tulevikus uutesse valdkondadesse.”