UHIUUS NISSAN QASHQAI ASTUB AVALIKKUSE ETTE

  • Üle kolme miljoni müüdud sõiduki Euroopas
  • Qashqai tehnoloogiliste uuenduste aluseks on uus CMF-C platvorm
  • Uuenduslik e-POWERi süsteem elektrifitseerib uue Qashqai
  • Euroopa juhtimisel tehtavad kujundus-, arendus- ja tootmistööd püüdlevad ajaloolise edu kordamise poole

Tallinn, 18.02.2021  -  Kompaktsete  crossover´ite  teerajaja  Nissan  Qashqai  kolmanda  põlvkonna turuletoomiseks 2021. aastal tehakse viimaseid ettevalmistusi.

Alates esmakordsest tutvustamisest 2007. aastal on Qashqai olnud oma klassi etalon ning tal on mitmeid jäljendajaid. Sestsaadik on see mudel olnud tohutu hitt, mida on müüdud üle  kolme  miljoni  sõiduki.  Ainuüksi  praegust  mudelit,  mis  tuli  Euroopas  müügile 2014. aastal, on müüdud üle miljoni sõiduki.
Nüüd on turule tulemas uhiuus auto, millel on kasutatud uut CMF-C platvormi. Uus mudel on veidi suurem, täiustatum, parema juhitavusega, turvalisem ja sellel on palju rohkem varustust.
„Uus  Qashqai  kavatseb  muuta  seda,  mida  kliendid  võiks  pereautolt  oodata.  Mugavus, rafineeritus  ja  tehnoloogia  pärinevad  kõrgema  kategooria  autost,  samas  pakub sõiduelamus rahuldust nii autojuhtidele  kui ka kaassõitjatele. Me loodame, et tänu Nissani julgele  e-POWERi  tehnoloogiale  hakkavad  kliendid  nautima  elektriajamiga  sõitu,  ilma  et peaks sõiduulatuse pärast muret tundma,“ütles Nissani Aafrika, Lähis-Ida, India, Euroopa
ja Okeaania (AMIEO) piirkonna esimees Gianluca de Ficchy.
Uus  põlvkond  järgib  eelkäijate  juhtpõhimõtteid,  milleks  on  jõuline  kujundus,  säästlik mootor  ja  täiustatud  mahutavus  koos  parema  kvaliteedi  ja  kõrgemale  klassile  omase sõiduelamusega.  Uus  Qashqai  tõstab  kindlasti  lati  crossover´ite  segmendis  uuele kõrgusele.
Sarnaselt eelkäijatega kavandas uue  Qashqai  Londonis (Ühendkuningriigis) asuv  Nissan Design Europe'i meeskond ning inseneritööd juhtis Nissani Euroopa tehniline keskus, mis asub Cranfieldis, Bedfordshire'is (Ühendkuningriigis).

CMF-C platvorm
Uus  CMF-C  platvorm  kujutab  endast  tipptasemel  autokonstruktsiooni  ja tehnoloogiaarhitektuuri. Inseneride eesmärk oli säilitada praeguse Qashqai mõõtmed, ent saavutada ruumikam sisemus. Uue Qashqai konstruktsioonis on kasutatud 50% rohkem ülitugevat terast (UHSS). Seetõttu on kere küll kergem, kuid 41% jäigem kui praegune mudel. See tähendab täpsemat  juhitavust  ja kõrgemale klassile omast  mugavust. Kaalu vähendamise  nimel  on  nähtud  vaeva  kõikjal.  Isegi  tagaluuk  on  nüüd  valmistatud komposiitmaterjalist,  mis  juba  iseenesest  kaotab  kaalust  2,6  kg.  Nii  esi-  ja  tagauksed,
esitiivad kui ka kapott on valmistatud alumiiniumist, mis võimaldab säästa kaalu 21 kg.
Täiustatud  on  ka  turvalisust.  Uus  konstruktsioon  summutab  liiklusõnnetuse  korral löögijõudu tõhusamalt.

Uus vedrustus ja roolisüsteem
Uus Qashqai pakub endiselt mõnusat sõiduelamust, tuginedes oma mainele suurepärase ja  hellitava,  ent  sellegipoolest  nauditava  sõidu  tagajana  ka  käänulistel  teedel.  Uuel platvormil  on  kõrgema  klassi  sõidukitele  omane  väändejäikus,  mis  tagab  parema juhitavuse ja kindlama sõidutunnetuse. Esi- ja tagavedrustuse uuendamisel on kasutatud MacPhersoni vardaid. Sõiduk on nüüd saadaval kuni 20-tolliste velgedega.
Taha paigaldatud väändetala summutab raputusi paremini ja vähendab sõidumüra, mille tulemuseks on rahulik ja vaikne sõit igasugusel teekattel. Kokkuvõttes on müratase sõidu ajal väiksem, mugavuse ja dünaamilise reaktsiooni vaheline tasakaal on oma klassi parim ning õõtsumise summutamine on suurepärane.
Aafrika,  Lähis-Ida,  India,  Euroopa  ja  Okeaania  (AMIEO)  piirkonna  uurimis-  ja arendustegevuse vanemasepresident David Moss:  „Meie insenerimeeskond on omavahel võrrelnud  C-klassi  luukpärade  läbilõiget  ning  otseseid  konkurente  ning  tänu  tuhandete kilomeetrite  pikkusele  katsetamisele  teedel  ja  katserajatistes  kogu  Euroopas  on saavutatud  selline  sõidu  ja  juhitavuse  tasakaal,  mis  seab  kogemuse  keskmesse
sõidurõõmu.“

Uuendused säästlikkuse saavutamiseks
Uus Qashqai kuulub Nissani laiemasse elektrifitseerimisstrateegiasse ja pakub klientidele kahte  mootorilahendust  –  paindlik  ja  säästlik  1,3-liitrine  bensiinimootor  kerge hübriidtehnoloogiaga ning Nissani uuenduslik e-POWERi elektrimootoriga juhitav süsteem, tänu  millele  pakub  Qashqai  elektriautole  omast  meelierutavat  kohese  ja  lineaarse kiirenduse tunnet, ilma et peaks sõiduulatuse pärast muret tundma.
1,3-liitrist  bensiinimootorit  pakutakse  kahe  võimsusega.  138  hj  manuaalkäigukasti  ja esiveoga versiooni ning 156 hj Xtronic käigukastiga esi- või nelikveolist versiooni.
1,3-liitrine  bensiinimootor  on  läbinud  põhjaliku  uuenduskuuri  kerge  hübriidsüsteemi lisamiseks.  12-voldine  süsteem  sisaldab  põranda  alla  paigutatud  eraldi  liitiumakut  ja rihmaga  käitatavat  generaatorit,  mis  kogub  pidurdusenergiat.  See  võimaldab mootorisüsteemidel  töötada  kogutud  energia  jõul,  pikendades  seiskamis-/käivitusfunktsiooni  kestust,  mis  vähendab  mootori  üldist  CO2  heitkogust.  Lisaks  sellele võimaldab see vabakäigul sõita ning pakub kiirendamisel pöördemomendi tuge.

e-POWER
Uus  Qashqai  kujutab  endast  parimat  osa  Nissani  uuendusmeelsest  vaimust,  mida  me kutsume  Nissani  intelligentseks  mobiilsuseks.  Selles  võetakse  Euroopas  esmakordselt kasutusele  Nissani  uuenduslik  e-POWERi  veosüsteem.  Nissani  ainulaadne  uuendus  –  e-POWERi süsteem – pakub täiselektrilist ajamit, s.t et rattaid veab täielikult elektrimootor. e-POWER  koosneb  võimsast  akust  ja  jõuseadmest,  mis  on  ühendatud  bensiinimootori, generaatori,  vaheldi  ja  elektrimootoriga.  Tavalistes  hübriidsüsteemides  veavad  rattaid elektri-  ja  bensiinimootor,  kuid  e-POWERi  süsteemis  pole  bensiinimootor  ratastega ühendatud;  see  lihtsalt  laeb  akut.  Ja  erinevalt  täiselektrilisest  autost  on  vooluallikas mootor, mitte ainult aku. [Paigaldatud e-POWERi süsteemi täielikud tehnilised andmed ja spetsifikatsioonid selguvad turuletuleku eel.]
Peamine  erinevus  võrreldes  muude  tavaliste  hübriididega  on  see,  et  elektrimootor  on sama  suur  nagu  tavalises  täiselektrilises  autos,  võimaldades  kohest  kiirendust,  mis  on elektriautode  klientide  seas  nii  menukas.  Mootoriga  käitatav  generaator  säilitab  aku laetust,  kuid  see  võib  lisavõimsuse  tagamiseks  varustada  elektriga  ka  otse  mootorit. Mootor töötab optimaalses pöördevahemikus, mis tagab maksimaalse ökonoomsuse, ent
samal  ajal  on  seda  hoolikalt  häälestatud  nii,  et  müra  oleks  minimaalne  ja  et  järsul kiirendamisel tekiks loomulik seotuse tunne.

Uuendatud juhiabisüsteem ProPILOT
Uus Qashqai on varustatud uue põlvkonna juhiabisüsteemiga ProPILOT, mis pakub juhile rohkem  tuge  mitmesugustes  oludes.  Navi-linkiga  ProPILOT  süsteemi  eesmärk  on vähendada sõidu ajal väsimust ja stressi ning seda saab väga intuitiivselt kasutada. Uhiuuel Nissan Qashqail on uuendatud süsteem, mis suudab nüüd kohandada auto kiirust vastavalt välistele oludele: kui auto siseneb maanteel väiksema kiiruspiirangu mõjualasse, suudab süsteem lugeda liiklusmärke ja võtta arvesse navigatsioonisüsteemi kiiruspiirangu andmeid,  et  aeglustada  Qashqaid  vastava  kiiruseni,  mis  tähendab  seda,  et  juht  ei  pea kiirushoidikut käsitsi reguleerima. Peale selle suudab Navi-linkiga ProPILOT nüüd suhelda Qashqai pimealaradaritega ning aitab sõiduraja vahetuse ärahoidmiseks rooli korrigeerida juhul, kui sõiduki pimealas on teine sõiduk.

Nutikad LED-esituled
Nissani insenerid on uuele Qashqaile välja arendanud täiustatud esituled, mis kohandavad valgusvihu  kuju  vastavalt  teeoludele  ja  teistele  liiklejatele.  Valgusvihk  on  jagatud  12. eraldi elemendiks, mis lülituvad vastutuleva sõiduki tuvastamisel valikuliselt välja. Tänu sellele  uuendusele  saab  heita  eredama  vihu  kaugemale  ja  laiemalt,  ent  vihu  kuju  saab muuta nii, et vastutulevaid liiklejaid ei pimestata.
„Uhiuue Qashqai kujundamine ja arendamine sai alguse nende suhete süvaanalüüsist, mis on meil kõigi oma Qashqai klientidega viimase 13 aasta jooksul olnud. See on võimaldanud meil mõista nende vajadusi ja eriti seda, mida nad hindavad igapäevaselt kasutatava ja usaldatava crossover'i puhul,“ ütles Marco Fioravanti.

Qashqai: crossover'ite teerajaja
2007. aastal, kui Qashqai turule tuli, ei olnud teedel ühtegi temasarnast.
Selle istumisasend oli veidi kõrgemal, võimaldades paremat vaadet alla teele, kuid selle üldine ökoloogiline jalajälg oli sama mis teistel C-segmendi luukpäradel. Selle bensiini- ja diiselmootorid olid lihtsad ja säästlikud, ent neile klientidele, kes vajasid keerulistes oludes lisaveojõudu,  pakuti  nelikveolist  versiooni.  Kokkuvõttes  pakkus  see  mudel  suurepärast tasakaalu luukpära kompaktsete mõõtmete ning traditsioonilisele nelikveolisele mudelile omase  jõulisuse  ja  kõrgema  väljavaate  vahel,  ilma  suurust,  kaalu  või  ökonoomsust halvemaks  muutmata.  Tänu  sellele  pakkus  see  mõlema  maailma  parimaid  omadusi,
kõrvaldades linnamaasturi omamisega seotud tõkked.
Praeguseks  on  Qashqaid müüdud Euroopas üle kolme miljoni ja kogu maailmas üle viie miljoni sõiduki.
Praegusel Qashqail on 26 otsest  konkurenti. Seal, kus  Qashqai  oli selle autovalemi teeraja, on see nüüd omaette klass  –  klass, mis igal aastal jätkuvalt kasvab.2021. aasta uhiuus Qashqai  tõstab  taas  lati  kõrgele  ja  on  oma  pilkupüüdva  kujunduse,  mugavuse, rafineerituse, ökonoomsuse ja praktilise tehnoloogiaga klassi etaloniks.
„Nissan  on  esimene  automark,  mis  toob  turule  oma  kompaktse  crossover'i  kolmanda põlvkonna.  Võrratu  kogemuse,  asjatundlikkuse  ja kliendisuhetega,  mida  oleme  alates esimese Qashqai turuletulekust kujundanud, on Nissanil ainulaadne võimalus tugevdada uhiuue  Qashqai  abil  oma  staatust  Euroopa  lemmik-crossover'ina.  See  on  loodud parandama meie klientide sõidu-  ja omamiskogemust elegantse ja dünaamilise kujunduse ning  uuendusliku  ja  kasuliku  tehnoloogia  abil,  pakkudes  samal  ajal  muljetavaldavat ökonoomsust,“ ütles Marco Fioravanti.



Nissani disainipärandiga kahevärviliste sõidukite kohta lisateabe saamiseks külastage lehte Nissan Stories.
Lisateavet Nissani toodete, teenuste ja jätkusuutlikule liikuvusele pühendumise kohta leiate aadressilt nissanglobal.com. Meid saate jälgida ka FacebookisInstagramis, Twitteris  ja LinkedInis ning vaadata meie uusimaid videoid YouTube’ist.