UHIUUS NISSAN QASHQAI ASTUB AVALIKKUSE ETTE
- Üle kolme miljoni müüdud sõiduki Euroopas
- Qashqai tehnoloogiliste uuenduste aluseks on uus CMF-C platvorm
- Uuenduslik e-POWERi süsteem elektrifitseerib uue Qashqai
- Euroopa juhtimisel tehtavad kujundus-, arendus- ja tootmistööd püüdlevad ajaloolise edu kordamise poole
Tallinn, 18.02.2021 - Kompaktsete crossover´ite teerajaja Nissan Qashqai kolmanda põlvkonna turuletoomiseks 2021. aastal tehakse viimaseid ettevalmistusi.
Alates esmakordsest tutvustamisest 2007. aastal on Qashqai olnud oma klassi etalon ning tal on mitmeid jäljendajaid. Sestsaadik on see mudel olnud tohutu hitt, mida on müüdud üle kolme miljoni sõiduki. Ainuüksi praegust mudelit, mis tuli Euroopas müügile 2014. aastal, on müüdud üle miljoni sõiduki.
Nüüd on turule tulemas uhiuus auto, millel on kasutatud uut CMF-C platvormi. Uus mudel on veidi suurem, täiustatum, parema juhitavusega, turvalisem ja sellel on palju rohkem varustust.
„Uus Qashqai kavatseb muuta seda, mida kliendid võiks pereautolt oodata. Mugavus, rafineeritus ja tehnoloogia pärinevad kõrgema kategooria autost, samas pakub sõiduelamus rahuldust nii autojuhtidele kui ka kaassõitjatele. Me loodame, et tänu Nissani julgele e-POWERi tehnoloogiale hakkavad kliendid nautima elektriajamiga sõitu, ilma et peaks sõiduulatuse pärast muret tundma,“ütles Nissani Aafrika, Lähis-Ida, India, Euroopa
ja Okeaania (AMIEO) piirkonna esimees Gianluca de Ficchy.
Uus põlvkond järgib eelkäijate juhtpõhimõtteid, milleks on jõuline kujundus, säästlik mootor ja täiustatud mahutavus koos parema kvaliteedi ja kõrgemale klassile omase sõiduelamusega. Uus Qashqai tõstab kindlasti lati crossover´ite segmendis uuele kõrgusele.
Sarnaselt eelkäijatega kavandas uue Qashqai Londonis (Ühendkuningriigis) asuv Nissan Design Europe'i meeskond ning inseneritööd juhtis Nissani Euroopa tehniline keskus, mis asub Cranfieldis, Bedfordshire'is (Ühendkuningriigis).
CMF-C platvorm
Uus CMF-C platvorm kujutab endast tipptasemel autokonstruktsiooni ja tehnoloogiaarhitektuuri. Inseneride eesmärk oli säilitada praeguse Qashqai mõõtmed, ent saavutada ruumikam sisemus. Uue Qashqai konstruktsioonis on kasutatud 50% rohkem ülitugevat terast (UHSS). Seetõttu on kere küll kergem, kuid 41% jäigem kui praegune mudel. See tähendab täpsemat juhitavust ja kõrgemale klassile omast mugavust. Kaalu vähendamise nimel on nähtud vaeva kõikjal. Isegi tagaluuk on nüüd valmistatud komposiitmaterjalist, mis juba iseenesest kaotab kaalust 2,6 kg. Nii esi- ja tagauksed,
esitiivad kui ka kapott on valmistatud alumiiniumist, mis võimaldab säästa kaalu 21 kg.
Täiustatud on ka turvalisust. Uus konstruktsioon summutab liiklusõnnetuse korral löögijõudu tõhusamalt.
Uus vedrustus ja roolisüsteem
Uus Qashqai pakub endiselt mõnusat sõiduelamust, tuginedes oma mainele suurepärase ja hellitava, ent sellegipoolest nauditava sõidu tagajana ka käänulistel teedel. Uuel platvormil on kõrgema klassi sõidukitele omane väändejäikus, mis tagab parema juhitavuse ja kindlama sõidutunnetuse. Esi- ja tagavedrustuse uuendamisel on kasutatud MacPhersoni vardaid. Sõiduk on nüüd saadaval kuni 20-tolliste velgedega.
Taha paigaldatud väändetala summutab raputusi paremini ja vähendab sõidumüra, mille tulemuseks on rahulik ja vaikne sõit igasugusel teekattel. Kokkuvõttes on müratase sõidu ajal väiksem, mugavuse ja dünaamilise reaktsiooni vaheline tasakaal on oma klassi parim ning õõtsumise summutamine on suurepärane.
Aafrika, Lähis-Ida, India, Euroopa ja Okeaania (AMIEO) piirkonna uurimis- ja arendustegevuse vanemasepresident David Moss: „Meie insenerimeeskond on omavahel võrrelnud C-klassi luukpärade läbilõiget ning otseseid konkurente ning tänu tuhandete kilomeetrite pikkusele katsetamisele teedel ja katserajatistes kogu Euroopas on saavutatud selline sõidu ja juhitavuse tasakaal, mis seab kogemuse keskmesse
sõidurõõmu.“
Uuendused säästlikkuse saavutamiseks
Uus Qashqai kuulub Nissani laiemasse elektrifitseerimisstrateegiasse ja pakub klientidele kahte mootorilahendust – paindlik ja säästlik 1,3-liitrine bensiinimootor kerge hübriidtehnoloogiaga ning Nissani uuenduslik e-POWERi elektrimootoriga juhitav süsteem, tänu millele pakub Qashqai elektriautole omast meelierutavat kohese ja lineaarse kiirenduse tunnet, ilma et peaks sõiduulatuse pärast muret tundma.
1,3-liitrist bensiinimootorit pakutakse kahe võimsusega. 138 hj manuaalkäigukasti ja esiveoga versiooni ning 156 hj Xtronic käigukastiga esi- või nelikveolist versiooni.
1,3-liitrine bensiinimootor on läbinud põhjaliku uuenduskuuri kerge hübriidsüsteemi lisamiseks. 12-voldine süsteem sisaldab põranda alla paigutatud eraldi liitiumakut ja rihmaga käitatavat generaatorit, mis kogub pidurdusenergiat. See võimaldab mootorisüsteemidel töötada kogutud energia jõul, pikendades seiskamis-/käivitusfunktsiooni kestust, mis vähendab mootori üldist CO2 heitkogust. Lisaks sellele võimaldab see vabakäigul sõita ning pakub kiirendamisel pöördemomendi tuge.
e-POWER
Uus Qashqai kujutab endast parimat osa Nissani uuendusmeelsest vaimust, mida me kutsume Nissani intelligentseks mobiilsuseks. Selles võetakse Euroopas esmakordselt kasutusele Nissani uuenduslik e-POWERi veosüsteem. Nissani ainulaadne uuendus – e-POWERi süsteem – pakub täiselektrilist ajamit, s.t et rattaid veab täielikult elektrimootor. e-POWER koosneb võimsast akust ja jõuseadmest, mis on ühendatud bensiinimootori, generaatori, vaheldi ja elektrimootoriga. Tavalistes hübriidsüsteemides veavad rattaid elektri- ja bensiinimootor, kuid e-POWERi süsteemis pole bensiinimootor ratastega ühendatud; see lihtsalt laeb akut. Ja erinevalt täiselektrilisest autost on vooluallikas mootor, mitte ainult aku. [Paigaldatud e-POWERi süsteemi täielikud tehnilised andmed ja spetsifikatsioonid selguvad turuletuleku eel.]
Peamine erinevus võrreldes muude tavaliste hübriididega on see, et elektrimootor on sama suur nagu tavalises täiselektrilises autos, võimaldades kohest kiirendust, mis on elektriautode klientide seas nii menukas. Mootoriga käitatav generaator säilitab aku laetust, kuid see võib lisavõimsuse tagamiseks varustada elektriga ka otse mootorit. Mootor töötab optimaalses pöördevahemikus, mis tagab maksimaalse ökonoomsuse, ent
samal ajal on seda hoolikalt häälestatud nii, et müra oleks minimaalne ja et järsul kiirendamisel tekiks loomulik seotuse tunne.
Uuendatud juhiabisüsteem ProPILOT
Uus Qashqai on varustatud uue põlvkonna juhiabisüsteemiga ProPILOT, mis pakub juhile rohkem tuge mitmesugustes oludes. Navi-linkiga ProPILOT süsteemi eesmärk on vähendada sõidu ajal väsimust ja stressi ning seda saab väga intuitiivselt kasutada. Uhiuuel Nissan Qashqail on uuendatud süsteem, mis suudab nüüd kohandada auto kiirust vastavalt välistele oludele: kui auto siseneb maanteel väiksema kiiruspiirangu mõjualasse, suudab süsteem lugeda liiklusmärke ja võtta arvesse navigatsioonisüsteemi kiiruspiirangu andmeid, et aeglustada Qashqaid vastava kiiruseni, mis tähendab seda, et juht ei pea kiirushoidikut käsitsi reguleerima. Peale selle suudab Navi-linkiga ProPILOT nüüd suhelda Qashqai pimealaradaritega ning aitab sõiduraja vahetuse ärahoidmiseks rooli korrigeerida juhul, kui sõiduki pimealas on teine sõiduk.
Nutikad LED-esituled
Nissani insenerid on uuele Qashqaile välja arendanud täiustatud esituled, mis kohandavad valgusvihu kuju vastavalt teeoludele ja teistele liiklejatele. Valgusvihk on jagatud 12. eraldi elemendiks, mis lülituvad vastutuleva sõiduki tuvastamisel valikuliselt välja. Tänu sellele uuendusele saab heita eredama vihu kaugemale ja laiemalt, ent vihu kuju saab muuta nii, et vastutulevaid liiklejaid ei pimestata.
„Uhiuue Qashqai kujundamine ja arendamine sai alguse nende suhete süvaanalüüsist, mis on meil kõigi oma Qashqai klientidega viimase 13 aasta jooksul olnud. See on võimaldanud meil mõista nende vajadusi ja eriti seda, mida nad hindavad igapäevaselt kasutatava ja usaldatava crossover'i puhul,“ ütles Marco Fioravanti.
Qashqai: crossover'ite teerajaja
2007. aastal, kui Qashqai turule tuli, ei olnud teedel ühtegi temasarnast.
Selle istumisasend oli veidi kõrgemal, võimaldades paremat vaadet alla teele, kuid selle üldine ökoloogiline jalajälg oli sama mis teistel C-segmendi luukpäradel. Selle bensiini- ja diiselmootorid olid lihtsad ja säästlikud, ent neile klientidele, kes vajasid keerulistes oludes lisaveojõudu, pakuti nelikveolist versiooni. Kokkuvõttes pakkus see mudel suurepärast tasakaalu luukpära kompaktsete mõõtmete ning traditsioonilisele nelikveolisele mudelile omase jõulisuse ja kõrgema väljavaate vahel, ilma suurust, kaalu või ökonoomsust halvemaks muutmata. Tänu sellele pakkus see mõlema maailma parimaid omadusi,
kõrvaldades linnamaasturi omamisega seotud tõkked.
Praeguseks on Qashqaid müüdud Euroopas üle kolme miljoni ja kogu maailmas üle viie miljoni sõiduki.
Praegusel Qashqail on 26 otsest konkurenti. Seal, kus Qashqai oli selle autovalemi teeraja, on see nüüd omaette klass – klass, mis igal aastal jätkuvalt kasvab.2021. aasta uhiuus Qashqai tõstab taas lati kõrgele ja on oma pilkupüüdva kujunduse, mugavuse, rafineerituse, ökonoomsuse ja praktilise tehnoloogiaga klassi etaloniks.
„Nissan on esimene automark, mis toob turule oma kompaktse crossover'i kolmanda põlvkonna. Võrratu kogemuse, asjatundlikkuse ja kliendisuhetega, mida oleme alates esimese Qashqai turuletulekust kujundanud, on Nissanil ainulaadne võimalus tugevdada uhiuue Qashqai abil oma staatust Euroopa lemmik-crossover'ina. See on loodud parandama meie klientide sõidu- ja omamiskogemust elegantse ja dünaamilise kujunduse ning uuendusliku ja kasuliku tehnoloogia abil, pakkudes samal ajal muljetavaldavat ökonoomsust,“ ütles Marco Fioravanti.
Nissani disainipärandiga kahevärviliste sõidukite kohta lisateabe saamiseks külastage lehte Nissan Stories.
Lisateavet Nissani toodete, teenuste ja jätkusuutlikule liikuvusele pühendumise kohta leiate aadressilt nissanglobal.com. Meid saate jälgida ka Facebookis, Instagramis, Twitteris ja LinkedInis ning vaadata meie uusimaid videoid YouTube’ist.