Avalikustati uus Nissan X-Trail

  • Pilkupüüdev ja moodne disain ning täiustatud tehnoloogia
  • EV-sõidutunnetus koos e-POWERiga
  • Uuenduslik kahe mootoriga nelikveosüsteem e-4ORCE
  • 20 aastat pereseikluste kogemust

Nissani elektriautode kasutuselevõtu järgmine etapp algab täna täiesti uue, neljanda põlvkonna X-Traili Euroopa esitlemisega. Üle kogu maailma on müüdud peaaegu seitse miljonit X-Traili mudelit, mis teeb sellest maailmas ühe populaarseima seiklusliku pereauto.

Nissan tugines uue mudeli loomisel juba väljakujunenud DNA-le, mis kulgeb läbi X-Traili kõigi kolme eelmise põlvkonna: jõuline disain, paindlik praktilisus ja täiustatud nelikveo võimekus. Uus X-Trail on saadaval nii viie- kui ka seitsmeistmelisena.

Tänu Alliance'i uuele CMF-C-platvormile, mis tutvustab täiustatud insenerilahendusi, uuenduslikkust ja täiustatud tehnoloogiat, tõstab uus X-Trail crossover'ite segmendis lati veelgi kõrgemale.

Moodne jõuline stiil, mis loob jõulise, kuid moodsa välimuse

Nii uue X-Traili välimus kui ka salong kajastavad sõiduki mitmekülgset ja seiklusrikast olemust. Välimust rõhutavad ujuvkatus, V-kujuline iluvõre ja pilkupüüdvad esituled. Nendele lisanduvad jõulised rattakoopad, tänu millele ei jää X-Trail teel olles märkamatuks, aerodünaamilised omadused, mille hulka kuuluvad 3D-rehvisuunajad, radiaatorivõre aktiivsulgur, mis juhib õhuvoolu mootoriruumi, erikujuga A-piilarid, kerealused katted, mis juhivad õhuvoolu sõiduki all ja ainulaadne „õhukardin“, mis suunab täpselt õhuvoolu X-Traili esiosast külgedele.

Uus X-Trail on saadaval 10 kerevärvi ja viie kahevärvilise kombinatsiooniga, mis loovad kokku 15 variatsiooni.

e-POWERi jõuseade

Uus X-Trail on Nissani Euroopa tootevalikus teine mudel, mis on varustatud kaubamärgi uuendusliku e‑POWERi ajamisüsteemiga. Ainult Nissani pakutav e-POWERi süsteem on ainulaadne lähenemine elektrifitseerimisele, pakkudes elektrisõidukite sõidutunnetust ilma laadimisvajaduseta.

Uue X-Traili e-POWERi süsteem koosneb suure väljundvõimsusega akust ja jõuseadmest, mis on integreeritud muutuva surveastmega 1,5-liitrise bensiinimootori, jõugeneraatori, inverteri ja 150 kW (204 hj) eesmise elektrimootoriga. See ainulaadne jõuallikas tähendab, et rattad saavad veojõu ainult elektrimootorilt, mille tulemuseks on kiire ja lineaarne kiirendus.

e-POWER on ainulaadne selle poolest, et bensiinimootorit kasutatakse ainult elektrienergia tootmiseks ning rattaid käitab täielikult elektrimootor. See tähendab, et mootor saab töötada alati optimaalses vahemikus, mis tagab linnasõidul suurima kütusesäästlikkuse.

Peale selle on autol süsteem e-Pedal Step. Võttes arvesse seda, et 70% ajast sõidetakse tõenäoliselt linnalähedastes piirkondades, töötas Nissan välja täiesti uue ühe pedaaliga sõitmise elamuse nimega e-Pedal Step. e-Pedal Step aitab linnasõidul, kus juht peab pidevalt seisma jäämiseks ja liikuma hakkamiseks jalga gaasi- ja piduripedaali vahel liigutama, vähendada pinget, võimaldades kiirendada ja pidurdada vaid gaasipedaaliga.

Kerghübriid ICE

Lisaks e-POWERiga versioonile pakutakse X-Traili ka turboülelaaduriga varustatud, 1,5-liitrise muudetava surveastmega mootoriga, mis käitab rattaid tavapärasel viisil. Mootori võimsus on 120 kW (163 hj) ja pöördemoment 300 Nm, see on saadaval ainult kaherattaveolisena ja võimsus kantakse ratastele üle sujuvalt muutuva ülekandearvuga Xtronic-käigukastiga. Rahuliku sõidu ja väikese kiirenduse korral lülitub mootor kütusekulu vähendamiseks kõrgele surveastmele, kuid olukordades, kus on vaja suuremat jõudlust, reguleeritakse surveaste madalale tasemele.

Jõuseadmel on ka 12 V kerghübriidtehnoloogia. Süsteem pakub pöördemomendiabi, pikendatud tühikäigul seismist, kiiret taaskäivitamist ja vabakäigul peatumist, mis aitab säästa kütust ja vähendada CO2 heitkogust. Aeglustamisel taastatakse energiat regenereerimise kaudu ja salvestatakse liitiumioonakusse.

e-4ORCE
Euroopas tutvustatakse uuel X-Trailil uut nelikveosüsteemi, mis sobib kokku Nissani kõigi elektriliste jõuseadmetega. e-4ORCE tagab suurepärase haarduvuse ja enesekindla kiirenduse kõigis tingimustes.

Võimsa kahe elektrimootoriga süsteemi koguvõimsus on tänu tagumisele 94 kW mootorile 157 kW (213 hj), mis võimaldab teravat kiirendust 0–100 km/h 7 sekundiga. Selle tagarataste pöördemomendi reaktsioon on 10 000 korda kiirem kui mehaanilisel nelikveosüsteemil. Peale selle aitab pöördemomendi pidev jaotamine ja peaaegu täiuslik kaalujaotus suurendada sõidumugavust ja parandada juhitavust kõigis ilmastikuoludes, mis aitab luua võimsa, kuid sujuva sõidukogemuse.

Lisaks eesmise ja tagumise pöördemomendi optimaalsele jaotamisele juhib süsteem iga ratta pidurdamist eraldi, et suurendada iga ratta veojõudu. See tagab, et auto järgib kurvides täpselt juhi soove ja rooli tuleb reguleerida minimaalselt.

Esmaklassiline salong

Juhi käeulatuses on tippkvaliteetsed ja mugavad Nissani intelligentse mobiilsuse tehnoloogiad. Tipptasemel disainiga ja ülimalt praktilist salongi rikastavad uued esmaklassilised materjalid, nutikad funktsioonid ja läbimõeldud detailid.

Erilist tähelepanu on pööratud lülitusseadmete ja nuppude ergonoomilisusele ja puudutuse kvaliteedile, et tagada nende parim tunnetus.

Ujuva keskkonsooli ülaosas on E-shifter, sõidurežiimi valits, kaks topsihoidikut ja nutitelefonide 15 W juhtmeta laadimisalus. Esiistmetel sõitjate jaoks on keskel kombineeritud käetugi, mis sisaldab ka suurt panipaika, ning esi- ja tagaistmel sõitjate jaoks on saadaval ka mitu muud panipaika, mida kliendid alati väärtustavad.

Praktiline ja paindlik

Selleks et asjade laadimine autosse, lapseistme paigaldamine või mugavalt autosse saamine oleks mugavam, on nüüd juurdepääs teisele istmereale veelgi lihtsam, sest tagauksed avanevad peaaegu 90 kraadi.

Teise istmerea saab 40 :20 : 40 jaotusega kokku klappida, mis võimaldab kergesti vedada pikki esemeid nagu suusad. Teise istmerea saab ka ettepoole libistada, et pakiruumi maht oleks võimalikult suur ja 7-istmelise konfiguratsiooni korral pääseks kolmandale istmereale mugavalt ligi.

Teise rea reisijatel on mugav juurdepääs kütte-/kliimasüsteemi nuppudele, USB Type-A ja USB Type-C laadimisportidele ning integreeritud päikesekatete juhtnuppudele.

Uus X-Trial on saadaval kolmanda istmereaga pakiruumis. Hõlpsalt põrandasse kokkuklapitavatesse istmetesse mahuvad kuni 160 cm pikkused kaasreisijad.

Kui kaht tagaistet ei kasutata, on X-Traili pakiruumi maht 585 liitrit, mis on oma klassis parimate seas ja mis on varasemaga võrreldes 20 liitrit rohkem. Pakiruumile pääseb hõlpsalt ligi vabakäekasutusega tagaluugi kaudu.

CMF-C-platvorm

Sarnaselt uuele Nissan Qashqaile põhineb uus X-Trail Alliance'i tipptasemel CMF-C-autokonstruktsiooni- ja tehnoloogiaplatvormil. Keres kasutatakse kergemaid materjale ning täiustatud stantsimis- ja keevitusvõtteid, mis suurendavad tugevust ja vähendavad massi. Esimest korda on tagaluuk valmistatud komposiitmaterjalist. Esi- ja tagauksed, eesmised poritiivad ja kapott on nüüd valmistatud alumiiniumist. See lisab rafineeritust ning suurendab sõidumugavust ja juhitavust viisil, mis on tavaliselt omane kõrgemale segmendile ning suurendab õnnetuse korral turvalisust.

Uuel X-Trail on ees täiustatud Macphersoni vedrustus. Tagavedrustus on täiustatud hulkhoobvedrustus. Täiustatud on ka roolivõimendit, mis tagab parema tundlikkuse.

Ühendatud juhtimine 35-tollise ekraaniga info- ja meelelahutussüsteemiga

Mugavuse ja sõidurõõmu suurendamiseks pakub uus X-Trail täiustatud info- ja meelelahutussüsteemi koos ühendatud teenuste laia valikuga, sealhulgas nutitelefonide mugav sidumine ja NissanConnnect Services ning ka spetsiaalne rakendus, millega saab sõidukit kasutada ja jälgida.

Suurem, suurema eraldusvõimega 12,3-tolline NissanConnecti ekraan on digitaalne värav navigeerimise, meelelahutuse ja sõiduki seadistamise juurde ning see ühildub nii Android Auto® kui ka Apple CarPlay®-ga ja peagi lisatakse ka juhtmeta Apple CarPlay®.

Uus innovaatiline 10,8-tolline (esiklaasi tüüpi) esiklaasinäidik (HUD) lihtsustab navigeerimist ning projitseerib juhiabisüsteemi ja liiklusteabe esiklaasile juhi vaatevälja.

Kodu ja auto vahel suhtlemise funktsioonid ühilduvad Google Assistanti ning Amazon Alexa seadmetega. NissanConnect Servicesi nutitelefonirakenduse kaudu saab kasutada sõiduki juhtimisfunktsioone, nagu helisignaali ja tulede eemalt juhtimine, uste eemalt lukustamine ja avamine jne. Määrata saab ka nutikaid hoiatusi, näiteks kiiruse, aja ja tsooni jaoks, koos teavitusega, kui sõiduk peaks määratud parameetreid ületama. Juht saab aktiveerida hääljuhtimise funktsiooni, et hõlpsalt kasutada erinevaid sõidukisiseseid funktsioone ja seadmeid häälkäskluste abil ilma pilku teelt tõstmata.

Juhid saavad kasutada 3D-kaarte ja reaalajas liiklusteavet, mille hulka kuuluvad täiustatud navigeerimisfunktsioonid, nagu kaablita kaardiuuendused, reaalajas liiklusolud, Google'i tänavavaade ja kütusehinnad. Uuel X-Trailil on nii ees kui ka taga USB-A ja USB-C laadimispordid.

Uuendatud ProPILOTi juhiabi- ja ohutusfunktsioonid

Uus X-Trail on varustatud järgmise põlvkonna ProPILOTi juhiabisüsteemiga, mis pakub juhile suuremat tuge. Süsteem aitab sõitmise ajal vähendada väsimust ja pinget ning selle kasutamine on väga lihtne.

ProPILOT koos Navi-linkiga suudab maanteel ühe sõiduraja piires kiirendada ja pidurdada. Süsteem saab kiirendada sõiduki seatud kiirusele, pidurdada tihedas liiklusvoos kiiruseni 0 km/h ning jätkata automaatselt sõitmist, kui sõiduk on paigal seisnud vähem kui kolm sekundit.

Uuendatud süsteem suudab lugeda liiklusmärke ja võtta arvesse navigatsioonisüsteemi kiiruspiirangu andmeid, et aeglustada X-Trail sobivale kiirusele. Samuti saab see kasutada navigatsioonisüsteemi andmeid maanteel lähenevate järsemate kurvide jaoks kiiruse reguleerimiseks ning kasutada pimeala radarite tagasisidet, et vajaduse korral sekkuda ja takistada reavahetuse manöövri sooritamist, kui pimealas on teine sõiduk.

Turvalisust suurendab veelgi Nissani intelligentne pidurdusabi. Tänu täiustatud radaritehnoloogiale suudavad andurid tuvastada ka eessõitva auto ees olevaid liiklusolusid ja tuvastada, kui mingi sõiduk järsult pidurdab. Süsteem rakendab pidurid, et vähendada kokkupõrke ohtu.

Pimedal ajal suurendab ohutust täiustatud esitulede tehnoloogia. Valguslaigu suunda haldavate maatriks-LED-tulede seeria abil inaktiveeritakse vastutuleva liikluse korral individuaalsed maatriks-LED-tuled, mis jätab kogu ülejäänud tee hästi valgustatuks, kuid ei pimesta läheneva sõiduki juhti.

Uuel X-Trailil on uus keskturvapadi, mis avaneb kahe esiistme vahelt, et vältida külgkokkupõrke korral esiistmel reisijate kokkupuutumist. Keskturvapadi täiendab juhi ja kaassõitja turvapatju ning külgmisi turvapatju ja turvakardinaid, mis kuuluvad uue X-Traili põhivarustusse.

 

e-POWER

1,5-liitrine VCR turbo ICE

Istmed

5

7

5

7

Vedavad rattad

2wd

e-4ORCE 4wd

2wd

Suurim väljundvõimsus (kW / HJ)

150/204

157/213

157/213

120/163

Suurim pöördemoment (Nm)

330

FR 330 + RR 195

FR 330 + RR 195

300

Kombineeritud WLTP CO2 heitkogused (g/km)

131–134

143–145

146–148

161–164

164–166

Kombineeritud WLTP CO2 kütusekulu (l / 100 km)

5,8–5,9

6,3–6,4

6,4–6,5

7,1–7,2

7,2–7,4

Tippkiirus (km/h)

170

180

180

200

0–100 km/h (s)

8,0

7,0

7,2

9,6

Allikas: https://estonia.nissannews.com/et-EE/releases/avalikustati-uus-nissan-x-trail?